Sınır

Ani

img_3931

img_3706

img_3731

img_3755

img_3765

img_3802

Kars gibiydi biraz Ani de. Çok sakin. Tek tük insan.

img_3771

Sonra Armen diye biriyle tanıştım Erivan’da. Burada adı Armen olan çok.

Otlara, taşlara takıldı hep gözüm. Kızdım da arada kendime bu yüzden. Bilmiyorum. Otlarda taşlardaydı belki de hikayeler.

img_3907

img_3902

img_3881

img_3827

img_3817

img_3842

img_3838

img_3840

img_3832

img_3781

img_3812

Sınıra inince tedirgin de oldum biraz şimdi burda bulunmamam mı gerekiyor, bu kadar da inmemem mi gerekiyor diye. Karşıda gözlem kulesi. Nehir kıyısına tel çekilmiş.

Ani’ye Anı diyor tabelalar. Ermeni kelimesi geçmiyorlar hiçbir yerde demişlerdi. Fethedilmesinden, camiye dönüştürülen katedralden bahsediyor tabelalar genelde. Hatta öyle ki caminin mimarisi bilmem kaç yüzyılında yapılan bir caminin yapısına benziyormuş. Çok da okuyasım gelmedi çoğu zaman yazanları.

Eskiden askeri bölgeymiş  ya Ani’nin girişindeki tabeladaki delikler de beni düşündürttü. Acaba askerler bunu hedef tahtası olarak mı kullanmış diye, ya da sonradan yapılmıştır belki bilmiyorum, nedir o delikler.

img_3919

Ulaşım olmayan bu yere taksiyle ya da kendi araçlarıyla geliyor insanlar. Benim için de güvenlik görevlisi birilerinden rica etti dönüş yolculuğum için. Güvenlik görevlileri hemen bitişikteki köyden. Girişte birşeyler satan çocuklar da öyle. Canları sıkılmıyormuş, muhabbet edip oyun oynarken geçiyormuş zaman.

Bindiğim arabadaki kadın da burayı çok sevdiğini söyledi, çoğu insan sevmese de dedi.

Sınır

Leave a Reply

