Erivan’a

img_4062

Evin yakınındaki tren istasyonundaki arabadan büyük minibüsten küçük araçlardan bilet alarak Erivan’a gitmeye başladım. 5 saat demişlerdi yola ama…

 

img_4064

Sigara, meyve ve müşteri almak için durunca yol biraz uzadı. Erivan’a gidiyorduk ama Gümrü’ye gidecek iki kişi aldık. Bu kasaba bana Avatar’daki bir şehri anımsattı, o tepeden inen hat.

img_4041

Benim yanımda Ermeni Riba ile Ermeni-Kürt kızı Yağmur oturuyordu. İstanbul’da ticaretle uğraşırken tanışmış kocasıyla, başta ailesi çok büyük tepkiler vermiş onlar düşman delirdin mi sen diye, sonra o söylenenleri umursamayınca onlar da alışmışlar bu duruma.

 

img_4070

Sınırda beni biraz beklettiler Gürcistan’dan çıkarken, bir yerleri aradılar. Nüfus cüzdanıyla girdiğim için belki.

 

img_4076

Ermenistan’da Türkiye nüfus cüzdanı uzatırken polislere ya da askerlere biraz garip hissettim kendimi.

adsiz

Sınırı geçtikten hemen sonra nehir boyunca ağaçlara asılmış kumaşlar dikkatimi çekti. Ama ben onları pek çekemedim. Onlarda da dilek içinmiş tabii bu kumaşlar. O kadar çoklardı ki ne çok dilekleri varmış diye düşündüm.

 

kopek

Ermenistan’da da Gürcistan’daki gibi çeşmeden su içilebiliyor.

 

img_4080

Şoför sanki sonradan aldığımız kişilerin Gümrü’ye gideceklerini unutmuş gibi davrandı, sonra uzun tartışmalar oldu, Gümrü’ye gitmek yolu 2 saat uzatır diye tartıştı diğer müşteriler, diğerleri de Gümrü diye bindik oraya gideceksiniz diyorlardı. Herkesin biraz para verip onlara taksi tutması üzerine anlaşıldı, ama bu biraz uzun ve tartışmalı bir anlaşma oldu. 6-7 saat sonra Erivan’a varabildim. Riba ve Yağmur beni karşılayacak olan Armenuhi gelene kadar benimleydi.

 

Erivan’a

Leave a Reply

