Tiflis’e

kars

Sınırın açık olduğu zamanlarda Kars’tan Gümrü’ye tren varmış. Burada geldiğim Enstitü’den Nazareth o trenle yolculuk yapmış daha önce Gümrü’den Kars’a.

img_3952

Bense akşam trenine binip Yerevan’a gitmek için Tiflis’e gidiyordum. Erivan’a gitmenin toplu taşıma ile Tiflis’e gitmekten başka yolu var mı bilmiyorum.

img_3954

Kars’tan Tiflis’e yol 7 saat.

img_3985

Gürcistan sınırında benim çantama bakmadılar, ama otobüsteki Azeri kadının çantasını didik didik ettiler. Sanırım ben çok turist görünümlüydüm.

img_4004

img_4005

img_4016

img_4021

img_4035

Tiflis’e vardığımda çok yorgundum ve orada kaldım. Tansu da buna çok sevindi.

img_4031

Ceren ve Tansu orada dışarıdan bakılınca bir iş yerine benzeyen enlemesine uzun bir binada oturuyorlar. Girişi bir basamak aşağıda ve ilginç eski bir anahtarları var. Girince ise evin iki katlı olduğunu görüp şaşırıyor insan. Avlu diye girilip sokak çıkan binaların bilmeyeni şaşırttığı gibi.

20160813_143748

Ceren Gürcistan’ın Karadeniz kıyısını ve Türkiye’nin Doğu Karadeniz kıyısını inceleyerek oradaki bitki ve kültür çeşitliliği bunların arasındaki ilişki üzerine çalışıyor. V Yaz boyunca orada saha çalışması yaptı ve insanlarla konuştu. Mesela bir kadın çocuğunun küçükken skolyozu olduğunu fark edip onu her gece bir otla sarıp uyutmuş ve bu şekilde geçirmiş hastalığını. Aynı kadın otları ayın döngüsüne göre topluyormuş. Ceren bu araştırmaları yaparken Türkiye’de okumadığı için Türkiye’den, Gürcü olmadığı için de Gürcistan’dan burs bulamıyor. Kendi yazdığı projeden kendisi faydalanamıyor. Çalışmalarına buradan kendi topladığı bitkilerden yaptığı ürünlere de şifa heybesi’nden ulaşabilirsiniz. Fotoğrafı görünce dayanamadım, sonradan gelip buralara koydum.

img_4025

Bir ortak arkadaşımız, Kars’ta yapılan Azerbaycan’dan Avrupa’ya doğalgaz taşıyacak boru hattında ekolog olarak çalışıyor. Söylediğine göre Erdoğan’ın talebi üzerine oradaki işçiler gece gündüz durmadan bu hattın bitmesi için çalışıyorlarmış. Geceleri sıcaklık -15’i bulabiliyor.

Tiflis’e

Leave a Reply

