parajanov’un renkleri

 

 

Onun renkleri olsun burada dedim, bilmeyenler varsa da tanışsınlar Ermenistan’ın renkli sanatçısıyla.

Sadece Sayat Nova filmini izledim Parajanov’un, değişik çok, şiirsel, Sayat Nova’yı anlatıyor bir Ermeni ozanı. Burada caddesi var bizim eve yakın. Burada cadde isimleri çok dikkatimi çekiyor. Ermenice dersimin olduğu caddenin adı Khorenatsi. Bir tarihçiymiş, Tumanyan var, yazar. Tamanyan mimar. Bir sürü isim var daha, kimbilir kimler onlar. Bir de bizim cadde isimlerimize bakıyorum. Asker ve siyasetçilerle dolu. Parlarındaki kişileri öğrenemedim henüz. Onları da bir soruşturayım.

Parajanov’un müzesine gidince sanırım hayatının her anında birşeyler yapıyormuş, ordan burdan birşeyleri toplayıp birleştiriyormuş, eli hiç boş durmuyor aklı hep muziplik peşinde koşuyormuş hissine kapıldım. Komik biriymiş sanki, değişik görüyormuş dünyayı. Gördüğünü de bize gösteriyormuş yaptıklarıyla. Kırılmış porselenleri birleştirip kocaman çiçek tabloları yapmış. Çocukluğuyla ilgili yaptıkları etkiledi beni. O hissi taşıyor yaptıkları. Bana biraz Zeynep’i hatırlattı bu huyu. Kuirtuluş’ı da anımsamadım değil 🙂

20161215_160241

 

20161215_160250

 

20161215_160052

Mesela şu alttaki tabloyu, sokakta bir çocuğun getirdiği eşyalardan yapmış. Çocuk dedesinin bilmemkim olduğunu söyleyip bir torbanın içinde eşyaları ona vermiş. Parajanov da bu tabloyu yapmış.

 

20161215_162137

Filmleri için de bu tablolar gibi skeçler yapıyor, oyuncuların kostümlerini kumaşlardan kesip böyle bir şey olacak diye yapıştırıyormuş. Çizimli olanları da vardı.

 

20161215_161746

Benim de kolaj yapasım geldi bunları gördükçe.Gidip bir defter alayım kolaj defteri yapayım dedim.

20161215_161802

 

20161215_163617

Müzeyi çok güzel düzenlemişler. Binası da güzel, iki katlı, avlusuyla, personelin mutfağıyla, örtülü masasıyla oldukça güzel.

 

Günce’yi hatırlatan çiçek tablosu sağda.

parajanov’un renkleri

Leave a Reply

