Feldenkreis

20161129_124940

Artık yaklaşık her sabah hareket ediyorum. Bazen biraz feldenkreis egzersizlerini yapıp doğaçlayıp, bazen de hareket setleri üzerinden gidiyorum. Hala bedenime yönelik çalışıyorum. Hareket nereden geliyor, omuzdan mı kürek kemiğinden mi? Feldenkreis’ın çok yardımı oluyor bunları anlamaya. Nedir bu diyecekler için, Feldenkreis’ta çok basit hareketleri çok tekrarla yapıp hareketi anlamaya çalışıyorsun bedeninle. Senin düşünmene gerek kalmadan beden kendiliğinden anlıyor. Sinir sistemini uyararak bak bu hareketi böyle yapmak daha kolay diyor sana bu teknik. Bir bakıyorsun birkaç tekrardan sonra hareketi başka şekilde daha kolay yoldan yapmaya başlamışsın. İşin güzel tarafı ise feldenkreis ders kayıtlarına internetten ulaşılabilmesi. Tabii İngilizce kayıtlar.

Ben bu dersleri yaptıkça kısaca ne hissettiğimi burada paylaşacağım. Belki birileri de görür denemek ister.

28 Aralık

Feldenkreis – Interweaving spine with the hands

Elleri kullanarak omurga döndürme çalışmaları, oturur pozisyonda.

Bitirince sol omzumun daha kapalı olduğunu ve daha kasılı olduğunu hissettim. Şu anda yazı yazarken de hala omuzlarımı kastığımı ve gerçekten bırakmadığımı hissettim. Sağ kolumu döndürmek daha rahat, sol kolumu tutan bir şey var gibi.

30 Aralık

Feldenkreis – Gliding the shoulder blades

Yan yatarak, kol kaldırma çalışmaları, kürek kemiği ile.

Hareketi başta omuzdan yapıyordum ama kolu önce ileriye uzatıp sonra kaldırdığım andan itibaren kürek kemiğimle yapmaya başladım ve hareket çok kolaylaştı. Önce sol tarafı çalıştırdık sadece. (ses kaydındaki insanları da sayıyorum öznenin içinde) Sırt üstü yatınca sol tarafımı çok daha geniş, büyük hissettim. Pelvisimin, sırtımın sol tarafı, sol bacağım, sol kolum yere daha çok bırakıyordu kendini. Sağ tarafımsa daha küçük ve kapalıydı sanki. Sağı çalıştırdıktan sonra bile hala sağ daha katıydı. Çok kullandığım için o tarafı belki. Bir hareketi kürek kemiğinden yapınca hareket daha büyük, daha kolay, daha serbest, rahat oluyor.

Bugün ev arkadaşlarımla kontak doğaçlama egzersizleri yaptık biraz, güzel bir başlangıç oldu. Devam ederiz!

Burada Sevana var Collectif Medz Bazar‘dan (Medz Bazar Fransa’dan bir müzik grubu, içinde Ermenistan’dan, Türkiye’den ve sanırım Fransa’dan güzel insanlar var. Hatta onlar da Hrant Dink’in seyahat bursuyla Ermenistan’a gelip burada Türkçe ve Kürtçe, Türkiye’de de Ermenice şarkılar söylemişler. Ben de Ela ve Ezgi’yi tanıyordum oradan, onlar beni Sevana’ya yönlendirmişlerdi tanışalım diye. Geçen gün tanıştık, çok uzun tanışamasak da. ) Sevana burada çocuklara müzik öğretiyormuş. Şöyle güzel bir video var yaptığıyla ilgili.

Feldenkreis

Leave a Reply

