sağlıklı lezzetli deneysel

Şekersiz, unsuz, meyveli tartın olasılıklara açık tarifi

öğütülmüş keten tohumu

yulaf kepeği (kimi zaman)

zencefil

tarçın

karbonat

azıcık sirke (karbonatla etkileşsin diye)

yumurta (vegan olsun diyenler yarım muz kullanabilir)

susam

az tereyağı (olmasa da olur)

elma

hurma

ya da diğer meyveler

portakal

ceviz

Bir sürü malzeme koyulabilir tabii. Bunlar benim evde bulduklarım.

Oranları yok çünkü ben gözkararı yapıyorum.

Elmaların kabuklarını soyup doğruyoruz. Kabukları atıyor muyuz? Hayır onlardan çay yapabiliriz, yaptığımız çayın içine katabiliriz, ayvanın ortasını çekirdekleriyle kaynatınca balga söktürüyormuş, onun içine elma kabuklarını katabiliriz.  Tencereye biraz su koyuyoruz. Sonra tencereye bir çukur tabak yerleştirip onun üzerine de metal süzgeç koyuyoruz. Elmalar buharda pişiyor, hızlı da pişiyor. Elmaların suyu aşağıdaki tabağa akıyor. Soğan, kabak ve patlıcanı buharda pişirirken tesadüfen keşfettim bu yöntemi. Suyu çok lezzetliydi. Elmaların suyu da tatlı. Bu suyun tatlılığını şeker yerine tartın hamuruna ekliyoruz.

Hurmaların çekirdeklerini çıkarıp çatalla eziyoruz. Hurmalar kuru gibiyse sıcak suda biraz bekletmek iyi oluyor. Ezerken portakalın suyunu ekliyoruz daha kolay eziliyor homojenleşiyor. Bu karışımı tartın üzerine sürebiliriz, hamura da karıştırabiliriz böylece hamur da daha tatlı olur. Bugün bizim tartın üstü yandığı için biz üstünü kazıyıp üstüne sürdük. Hamuruna da koymuştum ben.

Zencefili rendeliyoruz. Bütün malzemeleri karıştırıyoruz elma ve ceviz hariç. Hamur kıvamı oluyor, tepsiye koyunca yayılıvermeyecek kendini tutacak bir kıvam.

Elma, tarçın ve cevizi ayrı karıştıyoruz, krema gibi olacak bu. Tarçın hamurda da var. Elma yerine başka meyveler denenebilir, muz, armut, mevsime göre artık. Ben hurmasız yapıyordum o da yeterince tatlı oluyor bana kalırsa.

Hamurun yarısını tepsiye yayıp arasına elma karışımını koyabilir üstünü hamurla kapatabilirsiniz. Ya da üstüne koyabilirsiniz elma karışımını. En üste de susam koyuyorum ben. Böyle. Aynı malzemelerden kek de yapabilirsiniz kurabiye de hamurun kıvamına bağlı hepsi. Tarçını, meyveleri çıkarıp dereotu ve tuz eklerseniz de çok güzel bir poğaça elde ediyorsunuz.

 

Keten tohumlu yoğurtlu omletin yumurtasızlık olasılığına açık tarifi

öğütülmüş keten tohumu

yoğurt

çeşitli baharatlar

rendelenmiş kereviz/ ıspanak/ pırasa/ isteğe bağlı çeşitli sebzeler

tereyağı/ zeytinyağı

üzerine susam

bunların hepsini karıştırıp pişiriyoruz, bu kadar. Çok lezzetli. Piştikten sonra üzerine tereyağı, sarımsak koyunca iyi oluyor. Zahter serpmek de fena fikir değil.

Asma yaprağının ekmek yerine geçebilmesi olasılığının gerçekleşmiş hali üzerine

20161231_100600Ekmek yemediğim ama ekmek ihtiyacı duyduğum zamanlardı. Asma yapraklarını tereyağıyla falan yemeye başlamıştım. Sonra internette görmüştüm sanırım tavayı yağlayıp dibine asma yapraklarını koyuyorlardı. Bunun üzerinde omlet yapıyorlar. Yaprak altta olup pişince suşideki yaprağı andıran bir hale geliyor. Filizlenmiş yeşil mercimek, filizlenmiş nohutlu omletler çok doyurucu oluyor. Dürüm gibi yapıp yenebiliyor asma yaprağıyla omlet, avokado da koyulunca arasına baya güzel ve tatmin edici bir kahvaltı oluyor.

Tahin ve limonu karıştırıp yiyin. İnanılmaz lezzetli.

Tahin çok lezzetli.

Tahin iyi ki var.

Çok tahin yemeyin.

 

küçük alternatif şeyler

Rendelenmiş kerevizi kavurup zerdeçal, kimyon, pul biberle karıştırınca güzel oluyor.

Kabak patlıcan ve soğanı buharda çok kısık ateşte uzun sürede pişirirseniz lezzetlerine inanmak zor olabilir. Hindistan cevizi yağı bulursanız piştikten sonra üzerine ekleyince çok güzel oluyor.

Canınız cips mi istedi? Bunu deneyin.

Baharat istemiş olabilir belki canınız.

Yoğurt, zerdeçal, tuz, karabiber, kırmızı biber, kimyon, keten tohumu, susam, zeytinyağı (belki) bunları karıştırıp yiyince oldukça tatmin edici bir atıştırmalık oluyor.

Ispanak mücveri, lahana böreği, internette böyle tarifler bulup kendinize göre uydurabilirsiniz, ben öyle yapıyorum. Beslenme alışkanlığını değiştirmek yeni olasılıklara açıyor insanı.

 

 

 

 

 

 

 

 

sağlıklı lezzetli deneysel

Leave a Reply

