köy demişken

20161119_094609

Aylar önce Kars’ta Yahni Dağı’na çıktığımızda ufukta boşlukta yüzer gibi görünen bir dağ görmüştüm. Elegöz demişti o zaman oradan biri. Alagöz de ben Elegöz diyorum diye eklemişti. Dün oraya gittim işte, dağın eteklerindeki bir Ezidi Köyü’ne. Bir de değil iki.

Yerevan sislerle kaplıydı sabah, çukurda ya tüm sisler Yerevan’a toplanıyor. Yükseklerdeki köylere kalıyor güneş böylece. Yere basıp dizine kadar kara gömülsen de üşümüyorsun.

Birkaç eve girdik, birkaç insana, birkaç hikayeye değip geçtim. Genç kadın evi süpürdü, yumurta kırdı, yazdan kavonozlara koyulmuş kırmızı biberlerden çıkardı önümüze koydu. Toprağın altındaki evde saklanan kavanozları, toprak evin odalarını gösterdi başka bir kadın, güvercinler uçtu toprak evin içinde. Çocuklar hep çok meraklı, hemen ilişveriyorlar yanına. Geldiğim kısayolu bulamıyorum, karlar zorlaştırıyor yolu geri dönüyorum, uzun yolu takip ediyorum. Kırmızı montuyla bir çocuk buzağıları güdüyor. Kırmızı bir el arabası evin önünde. Mavi tüpler, mavi kadın ve mavi arabayla aynı bahçede. Kırmızı bir kapısı var evin. Bu köyde bazı kapılar mavi, bazıları yeşil, bazıları kırmızı, sarı, başka renkler de var. Bu köyde duvarlar yeşil, mavi, sarı, başka renkler de var-dır. Her köşede serbestçe dalgalanan çamaşırlar rengarenk. Benim odamda kuruyan çamaşırlar dalgalanmıyor ne yazık. Durgun durgun kuruyorlar. Dalgalanan çamaşır başka şey. Verdiği his başka, hem çabuk da kurur. Güneşin değmesi de iyi olsa gerek çamaşırlara.

img_0350img_0352cimg_0294img_0290img_0287

Bu köyde bir de şair yaşamış. Ferike Usiv. Kitapları duruyor hala evinde.  Müze olmuş şimdi o ev, duvarlarında fotoğraflar, misafir yatağı hala duruyor.

img_0314img_0278

IMG_0127.JPGimg_0329

img_0379img_0383img_0283-kopyaimg_0273

köy demişken

Leave a Reply

